Sivuputket C3:een

Finnshark -foorumin kautta tuli  hankittua käytetyt Hookerin sivuputket. Vihdoin tuli asentamisen aika. Vanhojen putkien purkamisessa ei kauan mennyt. Ihan hyväkuntoiset putket pukinsarvipakosarjoilla. Sitten asennushommiin.

Kuljettajanpuolen kollektorissa oli vähän ilkeän näköistä mustaa joka jää asennuksen jälkeen näkyviin.

Sivuputket_01Soodahan on mitä paras puhdistusaine, joten pieni puhallus sitä.

Sivuputket_02Vielä jäi pikkuisen mustia pilkkuja jotka lähtivät puukon kärjellä rapsuttaen pois. Enemmän huolestutti selkeästi matta puhallusjälki. Menikö pinta pilalle? Messinkinen harja käyttöön ja kevyttä ”lankkaamista”.

Sivuputket_03Aika hyvin katoaa ja aika tehnee loput…

Seuraavaksi kevyt puhdistus teräsharjalla kannen tiivistepintoihin ja sitten asennuspuuhiin. Tältäkin puolen löytyi kannesta jokin anturi. Eipä siinä piuhoja tainnut olla, mikä sitten lieneekin?

Sivuputket_04Putken esiasettelua lattialla ja tarkistus että kaikki kiinnikkeet löytyvät.

Sivuputket_05Tässä vielä tarkempi kuva kiinnikkeistä jos jotakuta sattuu kiinnostamaan miten ne siellä oven alla oikein pysyvät.

Sivuputket_06Onneksi tarkistin etukäteen että kaikki pakosarjan pultit menevät paikalleen. Yhden reiän reunasta piti vähän viilailla.

Sivuputket_08Viilailujen jälkeen pakosarja paikalleen mikä menikin aika helposti. Molemmista päistä yhdellä pultilla paikalleen ja tiiviste väliin. Sen jälkeen loput pultit kevyesti kiinni. Ei ole valitettavasti kuvaa, sen verran nopea oli asennushomma.

Seuraavaksi kylkiputken kannakkeet ja rungon puoleiset kumirenkaat paikalleen.

Sivuputket_07Putki paikalleen, samoin ulompi kumirengas ja prikat. Mutteri perään kevyesti. Sitten testaamaan meneekö helmalista vai ei.

Sivuputket_09Teippiä maalin suojaksi. Helmalistaa piti vähän modata etupäästä. Muuten otti kosketusta. Listan pystyi asentamaan putken ollessa paikallaan, etenkin kun kiinnitysmutteri oli löysällä

Sivuputket_10Ei haitannut edes sadekeli kun piti päästä ulos kokeilemaan uusia soundeja.

Sivuputket_11

Vastaa