C4:n takatukivarsien puslien vaihto ja pinnan siistiminen.

Tässä tarinassa värkkäillään takatukivarret kuntoon. Mitään pakottavaa syytä tähän projektiin ei ollut. Alusta ei kolissut, eikä tuntunut ajossa mitenkään huonolta.
Tukivarsi1Tukivarsi2Tukivarsi3Tukivarsi4Tukivarsi5Tukivarsi6Tukivarsi8Tukivarsi9Tukivarsi10 Puslat eivät näyttäneet huonoilta eikä katsastuksessakaan niistä huomautettu. Päällisin puolin kaikki oli siis ihan hyvin.

 

 

 

Lähempi tarkastelu näyttää vain pieniä halkeamia kumipuslassa. Periaatteessa ei siis mitään tarvetta uusimiseen.

 

 

 

Tukivarren irrotus on aivan yksinkertainen toimenpide. Etupäästä mutteri auki (varo ettei putoa runkorakenteisiin) ja pultti vetämällä pois. Takapäässä mutteri auki, pikkuisen voi joutua pulttia naputtamaan (lähes kokonaan) pyörää kohti että tukivarsi taipuu pois paikoiltaan. Irrotetusta tukivarresta huomaa ettei keskiholkit ole ihan keskellä…

Tarkemmin katsottuna huomaa, että holkki on selvästi sivussa. Se pääsee siis liikkumaan kiihdytyksen ja jarrutuksen mukana.

 

 

 

Romulaatikosta tehdyillä osilla painoin vanha kumipuslan pois. Ruuvipenkki on ihan toimiva ratkaisu, prässi olisi ihanteellinen.

 

 

 

Riittää kun osat tulevat edes puoliväliin pois, lopun saa käsin tai pihdeillä.

 

 

 

 

Ennen asennuksia pientä siistimistä. Hioin valujäljet pois.

 

 

 

Hionnan jälkeen puhalsin lasikuulalla. Näin pintaan saadaan tasainen ”kiilto”. Puhallettu alumiinipinta on vaan kovin herkkä keräämään itseensä likaa ja sitähän auton alla piisaa. Pinta on syytä suojata jotenkin, esim. lakkaamalla.

 

 

Uudet uretaanipuslat paikallaan. Ovat paljon helpompia asentaa kuin kumiset.

Tukivarsi11

 

 

 

 

Hyvältä näyttää, paitsi vieressä kaikki alkaakin näyttämään tosi kurjalta. Kierre on valmis..

Vastaa